بهترین فیلم&zwnjهای حماسی تاریخ سینما که باید تماشا کنید

به گزارش مهسان بلاگ، فیلم های حماسی زیادی در تاریخ سینما وجود ندارند. ما با آثاری روبرو هستیم که با فیلم نامه های تاثیرگذار، موسیقی های هیجان انگیز و سکانس های نفس گیر به استقبال تماشاگرانشان می آیند. شاید به همین دلیل هم ساخت فیلم های حماسی سخت و طاقت فرسا به نظر می رسد و کارگردانان زیادی به سراغ آن نمی فرایند. مهم ترین ویژگی فیلم های حماسی این است که هرگز وجهه انسانی داستانشان را فراموش نمی نمایند و برای منقلب کردن احساسات تماشاگرشان، تصمیم های درستی می گیرند.

بهترین فیلم&zwnjهای حماسی تاریخ سینما که باید تماشا کنید

بیشتر فیلم های حماسی در دو گروه متفاوت تاریخی و فانتزی قرار می گیرند. فیلم های حماسی فانتزی معمولا داستان های علمی تخیلی و شخصیت های نمادینی دارند که داستان تازه ای را روایت می نمایند. فیلم های حماسی تاریخی اما معمولا براساس رویدادهای تاریخی ساخته می شوند و اگر هم منبع داستانی آن ها واقعی نباشد، ارتباط تنگاتنگی با واقعیت دارد. جنگ ها و مبارزات عظیم هم درون فیلم های حماسی صندلی ویژه ای دارند. بنابراین فیلم های حماسی یک ترکیب هیجان انگیز از ژانرهای علمی تخیلی، اکشن و درام هستند.

در ادامه می توانید با بهترین فیلم های حماسی تاریخ سینما که باید تماشا کنید، آشنا شوید.

Braveheart (شجاع دل)

نمره منتقدان: 77 از 100

مل گیبسون بیشتر به دلیل هنرنمایی اش در فیلم های اکشن شناخته می شود اما واقعیت این است که بیشتر پیروزیت های او از فیلم شجاع دل شروع شد. این فیلم در سال 1995 با همکاری دو استودیوی مشهور سینمای آمریکا یعنی پارامونت و فاکس قرن بیستم به سالن های سینما راه پیدا کرد و با بودجه 70 میلیون دلاری اش (که آن روزها رقمی قابل توجه برای یک فیلم سینمایی بود) پیروز شد بیشتر از 210 میلیون دلار فروش داشته باشد. فیلم شجاع دل نامزد 10 جایزه اسکار شد و در نهایت 5 جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد.

خلاصه داستان: ویلیام والاس، یکی از شوالیه های اسکاتلندی در اواخر قرن سیزدهم و اوایل قرن چهاردهم میلادی بود که نقش بسیار مهمی در جنگ های استقلال طلبانه اسکاتلندی ها داشت. در آن روزها به دلیل درگیری میان انگلیسی ها و اسکاتلندی ها، مردم دو کشور نفرت عمیقی نسبت به یکدیگر پیدا نموده بودند. با این حال ویلیام به دلیل هوش سرشاری که در درگیری های جنگی داشت، پیروزیت های عظیمی برای ارتش اسکاتلند به دست آورد.

Gladiator (گلادیاتور)

نمره منتقدان: 77 از 100

این فیلم ریدلی اسکات، کارگردان مشهور انگلیسی، می تواند یکی از بهترین ساخته های او باشد. فیلم گلادیاتور با درخشش راسل کرو و واکین فینیکس (که این روزها با فیلم جوکر شناخته شده می شود) از موسیقی متن هانس زیمر، یکی از آهنگسازان شهیر هالیوود، بهره می برد. این فیلم در سال 2000 با بودجه 100 میلیون دلاری بیشتر از 457 میلیون دلار فروش داشت. ارزشمندترین ساخته ریدلی اسکات از نگاه منتقدان و تماشاگران، نامزد 12 جایزه اسکار و برنده 5 جایزه این مراسم شد.

خلاصه داستان: ارتش روم به رهبری ژنرال ماکسیموس آخرین ارتش بربرها را شکست می دهند و روم را از ویرانی نجات می دهند. پس از آن، امپراتور مارکوس آئورلیوس که در بستر مرگ افتاده بدون توجه به پسرش کومودوس از ماکسیموس درخواست می نماید تا یک جمهوری مستقل برای حکومت بر روم تشکیل دهد. اما پسر آئورلیوس یعنی کومودوس با قتل پدرش دستور مرگ ماکسیموس را صادر می نماید. ماکسیموس از مرگ فرار می نماید و تصمیم می گیرد به یک گلادیاتور تبدیل شود.

Avatar (آواتار)

نمره منتقدان: 82 از 100

فیلم آواتار بیشتر از هر چیزی به دلیل فروش بسیار بالا در گیشه های دنیای شناخته می شود. این فیلم تا پیش از اکران فیلم انتقام جویان: انتها بازی پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما بود و حالا هم صندلی دوم این جدول را در اختیار دارد و یکی از معدود عناوین سینما لقب می گیرد که فروش دنیای آن از دو میلیارد دلار عبور نموده است. جیمز کامرون به عنوان نویسنده، تهیه نماینده و کارگردان فیلم آواتار سال ها مشغول فراوری و فیلم برداری این فیلم در کشور نیوزیلند و خلیج مکزیک بود. با پیروزیت آواتار او بیان نمود برنامه دقیقی برای ساخت دنباله های آن دارد. فیلم های بعدی آواتار به ترتیب در سال های 2021، 2023، 2025 و 2027 اکران می شوند.

خلاصه داستان: در سال 2154 شرکت های آمریکایی برای اکتشاف یک قمر جدید آماده می شوند. این قمر با نام پاندورا که ابعادی نزدیک به سیاره زمین دارد، به دور یک سیاره غول پیکر می شود. پاندورا منابع ارزشمندی دارد که زمینی ها به شدت به آن احتیاج دارند. هوای پاندورا برای انسان ها قابل تنفس نیست و همین هم باعث می شود آن ها برای کشف این قمر احتیاجمند اختراع موجوداتی شبیه به ساکنان پاندورا باشند. بنابراین آمریکایی ها موجوداتی به نام آواتار را اختراع می نمایند.

Ben-Hur (بن هور)

نمره منتقدان: 86 از 100

سینمای کلاسیک آمریکا سهم عظیمی در میان بهترین فیلم های حماسی تاریخ سینما دارد. فیلم بن هور در سال 1959 و به کارگردانی ویلیام وایلر ساخته شد. وایلر یک کارگردان آمریکایی-آلمانی بود که نقش مهمی در دوران طلایی هالیوود داشت و بسیاری از منتقدان اعتقاد دارند فیلم بن هور او یکی از عظیم ترین پروژه های تاریخ سینمای کلاسیک آمریکا لقب می گیرد. برای ساخت اماکن تاریخی درون این فیلم، بیشتر از 300 دکور و 15 هزار طرح آماده شد و 496 شخصیت با دیالوگ و صد هزار سیاهی لشکر برای هنرنمایی در فیلم استخدام شدند. استودیوی مترو گلدن مایر برای ساخت این فیلم 15 میلیون دلار هزینه کرد و با فروش 90 میلیون دلاری پیروز شد بن هور را به یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما تبدیل کند.

خلاصه داستان: شاهزاده ای یهودی به نام جودا بن هور به جرم سوقصد به جان فرمانده سزار، دستگیر و به بردگی گرفته می شود. او با ناجوانمردی و خیانت دوستش به سیاهچال تبعید می شود. بن هور این فرصت را پیدا می نماید تا از زندان آزاد شود اما خانواده او هنوز دربند هستند. او برای انتقام و البته کوشش برای آزادی خانواده اش دوباره به میدان بازمی شود.

در این باره بخوانید:

بهترین فیلم هایی که درباره فرار از زندان ساخته شده اند

پرهزینه ترین سریال های تلویزیونی تاریخ را بشناسید

معرفی سریال Peaky Blinders: این گروه خشن

Gone with the Wind (بر باد رفته)

نمره منتقدان: 91 از 100

با احتساب نرخ تورم در طول تاریخ سینما، فیلم بر باد رفته پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما لقب می گیرد. اما با فروش باورنکردنی 198 میلیون دلاری در سال 1939 که در سال 2014 بیشتر از 3 میلیارد و 440 میلیون دلار ارزش داشت، این فیلم صرفا پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما نیست و می تواند یکی از پرافتخارترین فیلم های سینما هم لقب بگیرد. فیلم بر باد رفته در 16 جایزه اسکار نامزد شد و در نهایت 10 جایزه را از آن خود کرد. بسیاری از منتقدان سینما اعتقاد دارند ساخته ارزشمند ویکتور فلمینگ می تواند حماسی ترین روایت عاشقانه تاریخ سینما باشد که هنوز هیچ عنوانی شبیه به آن دیده نشده است.

خلاصه داستان: اسکارلت متوجه می شود اشلی پسر همسایه تصمیم گرفته با دخترخاله اش ازدواج کند. او که تصور می کرد اشلی به او علاقه مند است، به او پیشنهاد ازدواج می دهد. اما اشلی تاکید می نماید که می خواهد با دخترخاله اش ازدواج کند. رت باتلر، پسری خوش پوش اما ماجراجو و پرحاشیه این حرکات شجاعانه اسکارلت را می بیند و به او دل می بندد.

Saving Private Ryan (نجات سرباز رایان)

نمره منتقدان: 93 از 100

به اعتقاد بسیاری از منتقدان سینما فیلم نجات سرباز رایان نه تنها یکی از بهترین فیلم های تاریخی سینما است بلکه یکی از بهترین فیلم های جنگی سینما هم لقب می گیرد و یک عنوان حماسی تمام عیار است. اگرچه داستان فیلم واقعی نیست اما نویسنده فیلم نامه آن با اقتباسی از داستان واقعی چهار برادری که در جنگ دنیای دوم کشته شده اند، داستان اصلی فیلم را نوشت. این فیلم به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، پرفروش ترین فیلم سال 1998 شد و برنده پنج جایزه اسکار هم لقب گرفت. سی دقیقه ابتدایی فیلم نجات سرباز رایان از مشهورترین صحنه های تاریخ سینما است.

خلاصه داستان: کاپیتان جان میلر به همراه هفت سرباز دیگر ماموریت دارند تا سربازی به نام جیمز فرانسیس رایان را پیدا نمایند و او را به خانه اش بازگردانند. جیمز سه برادر دیگر داشت که همه آن ها در جنگ کشته شده اند و براساس دستور فرمانده کل ارتش این اجازه را دارد تا به خانه بازشود. آیا او زنده به خانه بازمی شود؟

Seven Samurai (هفت سامورایی)

نمره منتقدان: 100 از 100

هفت سامورایی با اختلاف شناخته شده ترین فیلم تاریخ سینمای ژاپن است که تاثیر بسیاری روی سینمای سایر کشورهای دنیا به ویژه سینمای ایالات متحده داشت. روایت حماسی و انسانی هفت سامورایی آن را به یکی از بهترین فیلم های حماسی تاریخ سینما تبدیل می نماید. نوشتن فیلم نامه این فیلم حدود شش هفته زمان احتیاج داشت. در این دوران، نویسندگان فیلم نامه هفت سامورایی در انزوا قرار گرفتند. پیش فراوری فیلم سه ماه طول کشید و فیلم برداری آن هم که برای 148 روز پیش بینی شده بود در نهایت حدود یک سال زمان برد. هفت سامورایی داستانی حماسی را روایت می نماید که شاید مضامین سیاسی، اجتماعی و فلسفی آن پررنگ تر از داستان اصلی آن باشند.

خلاصه داستان: اهالی یک روستا به دلیل حمله های تمام نشدنی راهزن ها، بخش عظیمی از درآمد خود را از دست داده اند و زندگی خوبی ندارند. تنها راه آن ها پیدا کردن چند سامورایی برای محافظت از روستا در مقابل غارت راهزنان است. چند نفر از اهالی روستا به شهر می فرایند تا سامورایی های شجاع را پیدا نمایند. آن ها در نهایت با یک سامورایی شریف به نام کامبئی شیمادا به توافق می رسند.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 71206

به "بهترین فیلم&zwnjهای حماسی تاریخ سینما که باید تماشا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین فیلم&zwnjهای حماسی تاریخ سینما که باید تماشا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید