بورل: ما انتظار معجزه از بایدن نداریم

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران : مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که ما انتظار معجزه از بایدن نداریم اما امیدواریم وی بازگشت به توافقنامه های چند جانبه را شروع کند.

بورل: ما انتظار معجزه از بایدن نداریم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، جوسپ بورل در مصاحبه اختصاصی با روزنامه واشنگتن که در روز دوشنبه منتشر شد، گفت خبر خوب بازگشت واشنگتن به تاریخ پیشین خود است.

بورل در ادامه گفت که ما از رییس جمهور بایدن انتظار انجام معجزه نداریم اما می خواهیم که از این فصل جدید نهایت استفاده را ببریم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید نمود که دولت بایدن می تواند به توافقنامه های چندجانبه و یا سازمان های بین المللی که ترامپ از آنان خارج شده بود، بازگردد.

بورل گفت: اروپایی ها برای زنده نگه داشتن توافق هسته ای ایران کوشش نموده اند با وجود انکه دولت ترامپ تهدید به تحریم شرکت های اروپایی نموده بود.

بورل توضیح داد: با همکاری آمریکا، دنیا در مقابله با تغییرات آب و هوایی متفاوت خواهد بود.

مسئول سیاست خارجی اروپا با اظهار عدم وابستگی به ایالت متحده گفت: ما باید بعضی از مسائل خود بدون اینکه انتظار داشته باشیم آمریکایی ها بیایند و آنها را حل نمایند با دستان خود رفع کنیم.

بورل همچنین در هفته گذشته در نشستی مطبوعاتی با اتحادیه رسانه های اروپایی لِنا (LENA) که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار گردید گفت: ما معتقدیم رویکرد دولت جو بایدن فقط در قبال دو موضوع مقابله با تغییرات زیست محیطی و توافق هسته ای با ایران، کاملا صحنه بین المللی را تغییر خواهد داد.

بورل در پاسخ در باره احتمال بازگشت آمریکا به توافق برجام، گفت: مسئله ایران، امر پیچیده و حساستری بوده و ایران همواره برای آمریکا موضوع دشواری به شمار می رفته است. من فکر می کنم دولت تازه آمریکا خواهد فهمید که حتی تغییر توافق برجام نیز برایش گران تمام می گردد. حال باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی همچنین با یادآوری دوران 12 ساله فرایند امضای برجام اضافه کرد: ما امیدواریم دولت بایدن این را درک کند که مسئله کنار گذاشتن یک توافق و ایجاد قراردادی تازه نیست.

بورل همچنین در شرح موضع اروپا در روابط بین آمریکا و چین در دوره ریاست جمهوری بایدن گفت: رویکرد ما در قبال چین ربطی به دولت بایدن ندارد. هر دو سوی اقیانوس اطلس این مسئله را درک نموده ایم که باید روابط متقابل و همکاری بیشتری با پکن ایجاد کنیم. مشکل نحوه برخورد با آن است. ما به جای جنگ تجاری با چین، به دنبال همکاری با او هستیم. ترامپ به اشتباه این نبرد تجاری را شروع کرد و تا کنون پیروز نشده است.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 68646

به "بورل: ما انتظار معجزه از بایدن نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل: ما انتظار معجزه از بایدن نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید