تعطیلی موزه ها در نوروز 99

به گزارش مهسان بلاگ، بروز بیماری کرونا که تمامی جهان را در حال حاضر تحت الشعاع خود قرار داده، باعث شده است تا همه چیز حال و هوای دیگری به خود بگیرد. با این وجود شاید کمتر کشوری مانند ایران در تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته باشد. جشن مهم و ملی ما یعنی عید نوروز در بحبوحه این بیماری واگیردار قرار گرفته است و به همین دلیل از دید بسیاری از ما این عید، مانند دیگر سال ها نیست و تعطیلی موزه ها در نوروز 99 هم یکی از نشانه های این ادعا است. برای سفر به این شهر، می توانید از وب سایت ما بلیط هواپیما تهیه نمایید. در این مقاله، مجله خبرنگاران به خبر می پردازد که به تازگی منتشر شده و حاکی از تعطیلی موزه ها در نوروز است. با ما همراه باشید.

تعطیلی موزه ها در نوروز 99

تعطیلی موزه ها در نوروز 99 قطعی شد

طبق اظهارات وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور طی دو نامه جداگانه، معاون توسعه مدیریت این وزارتخانه را به همراه مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تمامی استان های ایران که شامل 31 استان می شود، مورد خطاب قرار داد. در این نامه ها، مراتب تعطیلی موزه ها و لغو مراسم نوروزگاه ها به اداره های مسئول ابلاغ شده است. در این نامه که روی آن قید آنی و حائز اهمیت زده شده، دستور تعطیلی موزه ها، کاخ موزه ها و تمامی اماکن تاریخی و فرهنگی در تعطیلات نوروز قادر به خدمت رسانی که مردم نخواهند بود.

علاوه بر این، طبق آنچه در این متن که از سوی علی اصغر مونسان، خطاب به محمد خیاطیان نوشته شده، بنا شده تا زمان تصمیم گیری دولت و مبارزه با کرونا، تا ساعت کاری موزه ها پیش از سال نو به حداقل ساعت کاری کاهش پیدا کند. در این نامه علت این تصمیم گیری، جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا ذکر شده است و به همین دلیل از برگزاری هرگونه برنامه های تفریحی و فرهنگی در مراکز گردشگری، تفریحی و فرهنگی خودداری خواهد شد.

مراکز فرهنگی هنری و برنامه های ویژه نوروز

مراکز فرهنگی و هنری، معمولا در طول سال برنامه های مختلفی را به مناسبت های گوناگون برگزار می کنند که از جمله مهم ترین این برنامه ها می توان به مراسم خاص چهارشنبه سوری، نوروز و سال نو، شب یلدا و غیره اشاره کرد. در این زمان ها هر مجموعه بنا به شرایط و تصمیمات مدیریتی، برنامه های ویژه ای را تدارک می بیند که می تواند از برگزاری انواع نمایشنامه ها گرفته تا برنامه های شاد و سرگرم کننده را شامل شود. برنامه هایی که می توان در کنار خانواده در آن ها شرکت کرد و لحظات شاد مفرحی را سپری کرد.

بنابراین، با وجود تعطیلی موزه ها در نوروز 99 هستند اما فعالیت های دیگری هم وجود دارد که می توان به آن ها مشغول شد. اگر در این مورد احساس سردگمی می کنید، پیشنهاد می کنیم تا مقاله ما درمورد تفریحات با وجود شیوع کرونا را بخوانید.

تنها موزه ها در نوروز 99 تعطیل نشده اند!

یکی از زمان هایی که موزه ها پر از بازدیدکننده می شود، بدون شک تعطیلات نوروز است. مردم به مسافرت های بین شهری می فرایند و همه ساله گردشگران داخلی زیادی به دیدن موزه ها و جاذبه های گردشگری تهران و سایر شهرها می فرایند. اما با وجود تعطیلی موزه ها در نوروز 99 این سازمان ها تنها مراکزی نیستند که به منظور حفظ سلامت شهفرایندان و مسافران احتمالی، بسته هستند.

برای مثال، در بسیاری از استان ها در حال حاضر هتل ها نیز قادر به خدمات رسانی به مسافران نیستند، ورود مسافر به آن ها ممنوع است. همچنین مراکز گردشگری نیز در مواردی ممکن است تعطیل باشد. اهمیت این موضوع آنقدر بالا است که در حال حاضر امکان بازدید برخی از مهم ترین جاذبه های طبیعی مانند غار علیصدر نیز وجود ندارد و مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر در سخنانی از گردشگران درخواست کرد که تا اطلاع تا ثانوی برای بازدید از این غار به همدان سفر نکنند.

چرا اقامتگاه ها در برخی مناطق از پذیرش افراد معذورند؟

در بسیاری از شهرها به واحدهای اقامتی و بوم گردی دستورالعمل هایی برای عدم پذیرش مهمان ها ابلاغ و قوانین سختگیرانه ای نیز در این خصوص در نظر گرفته شده است. برای مثال، مجموعه هایی که اقدام به پذیرش مسافران و مهمانان کنند پلمپ خواهند شد. با این وجود، برای سفر به شهرهای داخلی یا خارجی در صورت نیاز و موارد ضروری می توانید برای رزرو هتل یا برنامه ریزی سفر خود به وب سایت خبرنگاران مراجعه کنید یا با شماره 8540 تماس بگیرید.

بهترین موزه های تهران که پس از بازگشایی باید حتما ببینید!

قرار نیست که این شرایط تا ابد ادامه داشته باشد و تعطیلی موزه ها در نوروز 99 تنها مختص به زمان کوتاهی است. درنتیجه، بعد از تمام شدن این جریانات شاید بهتر باشد تا به این موزه ها سر بزنید: کاخ موزه گلستان، بنایی عظیم که از دوران قاجار به جا مانده و تالارهای جالب و جذابی را در خود جای داده که هر کدام از زیبایی های خاصی برخوردارند.

کاخ سعدآباد و کاخ نیاوران نیز از دیگر کاخ موزه های تهران به شمار می آیند که طی دهه های اخیر به موزه تبدیل شده اند. همچنین موزه هایی مانند موزه جواهرات و موزه هنرهای معاصر نیز از موزه هایی است که پس از گذر از شرایط فعلی باید حتما به آن ها سر بزنید.

در این مقاله، به تعطیلی موزه ها در نوروز 99 پرداختیم و از دلایل این امر گفتیم. بدون امکان بازدید از موزه ها و مراکز تفریحی، فرهنگی و سیاحتی، عید امسال کمی خسته کننده به نظر می رسد اما باز هم کارهایی وجود دارد که می توان به آن ها پرداخت تا اوقات خوشی را تجربه کرد. شما برای سپری کردن نوروز امسال چه برنامه هایی دارید؟ آیا برای گذراندن این تعطیلات به شیوه ای متفاوت آماده هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: الی گشت
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40126

به "تعطیلی موزه ها در نوروز 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی موزه ها در نوروز 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید