توزیع کتاب میان اهالی یک روستای دوستدار کتاب در مهاباد

به گزارش مهسان بلاگ، حمزە کاک خضری، مسئول کتابخانه حامی ژیار روستای لج مهاباد، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی، اظهار کرد: بحران کرونا و خانەنشینی اجباری ضمن بروز مسائل و تاثیرات منفی، در خود فرصتی مثبت برای تفکر و پرورش روح و آشتی با کتاب فراهم آورده است. به همین دلیل کتابخانه حامی ژیار، روستای لج در دو قسمت فرهنگی و بهداشتی، فعالیت و مسئولیت خود را بە بهترین شکل اجرا می کند. از 2 اسفند 98 فعالیت مخصوص روزهای کرونای با مشارکت سبز مردم فرهنگ دوست روستای لج شروع شدە و همچنان ادامە دارد.

توزیع کتاب میان اهالی یک روستای دوستدار کتاب در مهاباد

وی، تعویض 388 جلد کتاب حضوری (با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی) و غیرحضوری (سفارش تلفنی)، برگزاری کلاس بهداشت فردی و اجتماعی، مراسم کۆسەکۆسێن، مشارکت اعضای کتابخانە ژیار در طرح ضد عفونی و کنترل کردن ورودی روستا و آموزش بهداشت از جمله فعالیت جمعی از دوستداران کتاب، اهل قلم و کتابدار کتابخانە حامی ژیار اعلام کرد.

مسئول کتابخانه حامی ژیار روستای لج مهاباد با بیان اینکه در ایام پیش از کرونا کتابخانە غوغا بود و در یک روز بیش از 100 جلد کتاب امانت می دادیم، ادامه داد: تا به امروز بیش از 400 جلد کتاب در بین اعضای روستا توزیع شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه این کتابخانه دارای 411 عضو فعال بوده و امروز به یک مرکز فرهنگی علمی در روستا تبدیل شده است، گفت: این کتابخانه 2700 جلد کتاب دارد.

خضری اعلام کرد: همچنین در این روزهای کرونایی به صورت روزانه بە بچه ها و نوجوانان انواع فعالیت های خلاقانه را آموزش می دهیم. برای نمونە به آنها ساخت انواع کاردستی و صنایع دستی برای نشان دادن هنر و تزئین فضای کتابخانە، نقاشی و داستان نویسی را پیشنهاد می دهیم.

وی اظهار کرد: در ادامه فعالیت های کتابخانه حامی ژیار روستای لج با همکاری کانال تلگرامی شاروێران مسابقه نقاشی با موضوع ویروس کرونا را برگزار می کند که مبارزه با کرونا، رعایت بهداشت و فرهنگ سازی بهداشت شخصی و عمومی، گرامیداشت طبیعت و احترام به آن، آینده ویروس کرونا و جهان چگونه زیباتر می شود؟، از محورهای اصلی این مسابقه است.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 45910

به "توزیع کتاب میان اهالی یک روستای دوستدار کتاب در مهاباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع کتاب میان اهالی یک روستای دوستدار کتاب در مهاباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید