فراوری نهایی جت فراصوت و بی صدای X-59 ناسا شروع شد؛ اولین پرواز در سال 2021

به گزارش وبلاگ آینده سازان، هواپیمای فوق پیشرفته و فراصوت لاکهید مارتین که به سفارش ناسا ساخته شده است؛ مجوز فراوری نهایی و پرواز در سال 2021 را دریافت کرد.

فراوری نهایی جت فراصوت و بی صدای X-59 ناسا شروع شد؛ اولین پرواز در سال 2021

پیش تر، در سایت وبلاگ آینده سازان درباره هواپیمای X-59 صحبت کردیم و بعضی مشخصات و مختصات آن را گفتیم. حتی خبر صفحه نمایش 4K خلبان این هواپیمای فراصوت و بی صدا را منتشر کردیم.

جت X-59 برای مصارف تجاری ولی با سرعتی بسیار زیاد طراحی شده است و از فناوری اختصاصی به نام QueSST سود می برد که باعث کاهش صدای آن در حین پرواز می گردد.

جت های فراصوت صدای وحشتناکی فراوری می نمایند که غالبا برای ساکنین زمین آزاردهنده است و نمی توانند از بالای مراکز شلوغ و پرجمعیت شهری عبور نمایند.

لاکهید مارتین با همکاری ناسا در این جت از فناوری اختصاصی استفاده کردند تا برای اولین بار در جهان یک هواپیمای فراصوت بدون صدا بسازند.

نوک بلند و باریک بخشی از طراحی پیشرفته این هواپیما برای کاهش صدا است. گفته می گردد صدای بستن درب ماشین بیشتر از صدای این هواپیما روی زمین است. وقتی این جت از بالای سر شما عبور می نماید؛ صدایی با قدرت تنها 75 پی ال دسی بل خواهید شنید.

جت X-59 ناسا می تواند در ارتفاع 55 هزار پایی (17 هزار متر) با سرعت 940 مایل در ساعت (1512 کیلومتر بر ساعت) پرواز کند.

ناسا می گوید این جت تمام آزمایش های فنی و زیست محیطی ایالات متحده را با موفقیت پشت سر گذاشته است و اکنون برای فراوری نهایی آماده می گردد. پیش بینی شده است اولین پرواز تجاری این جت در سال 2021 رخ دهد.

ناسا و لاکهید مارتین انتظار دارند فناوری های فوق پیشرفته و آینده نگرانه این جت را در محصولات مشابه هم تکرار نمایند و باعث تحول در صنعت هواپیماسازی و پروازهای فراصوت شوند.

جت X-59 اولین هواپیمای در مقیاس بزرگ ناسا پس از سه دهه است.

منبع

منبع: یک پزشک

به "فراوری نهایی جت فراصوت و بی صدای X-59 ناسا شروع شد؛ اولین پرواز در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نهایی جت فراصوت و بی صدای X-59 ناسا شروع شد؛ اولین پرواز در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید