جشن گرفتن یاسمین مقبلی و دیگر فضانوردان در ایستگاه فضایی، عکس

به گزارش مهسان بلاگ، ایسنا نوشت: خدمه ماموریت اکسپدیشن 70 حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی، روز شکرگزاری را با یک وعده غذایی غیرمعمول در ارتفاع 200 مایلی زمین جشن گرفتند.

جشن گرفتن یاسمین مقبلی و دیگر فضانوردان در ایستگاه فضایی، عکس

هفت فضانورد ماموریت اکسپدیشن 70 روز شکرگزاری را در فضا جشن گرفتند. این فضانوردان از سه کشور مختلف در ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) روز 23 نوامبر اجازه داشتند استراحت نمایند و از جشن شکرگزاری با غذاهایی شامل بوقلمون، اردک، بلدرچین، غذاهای دریایی و ذرت و بعلاوه تنقلاتی مانند شکلات، کاپوچینو، کیک برنج، دسر سیب و موچی لذت ببرند.

خدمه اکسپدیشن 70 پیش از روز شکرگزاری یک پیغام ویدیویی به اشتراک گذاشتند و برای همه مردمی که 370 تا 460 کیلومتر پایین تر از آنها هستند، آرزوی سلامتی کردند.

فرمانده آندریاس موگنسن در ویدئویی که به وسیله ناسا به اشتراک گذاشته شده است، گفت: ما با هم روز شکرگزاری را در فضا جشن خواهیم گرفت، اما قلب ما با خانواده هایمان در خانه و سایر افراد روی زمین است که روز شکرگزاری را جشن می گیرند. مایلیم از این فرصت استفاده کنیم و این پیغام را در روز شکرگزاری از فضا با شما به اشتراک بگذاریم.

  • اولین ربات زنده دنیا ساخته شد

سپس مهندس پرواز یاسمین مقبلی ادامه داد: سال جاری در ایستگاه فضایی بین المللی، ما از چیزهای زیادی سپاسگزاریم، یکی از آنها نقطه منحصر به فرد ماست که به سیاره زیبای خود زمین نگاه می کنیم. ما آن را به شیوه ای بسیار منحصر به فرد می بینیم و شاهدیم که چقدر خاص و زیبا است. این یک یادآوری برای ماست که باید از آن محافظت و مراقبت کنیم.

موگنسن و مقبلی به همراه ساتوشی فوروکاوا، لورال اوهارا، کنستانتین بوریسوف، اولگ کونوننکو و نیکولای چاب از آژانس فضایی روسیه این روز را جشن گرفتند.

غذاهای این جشن، به وسیله ماموریت خدماتی اسپیس ایکس موسوم به CRS-29 به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شد که از مرکز فضایی کندی در فلوریدا، روز پنجشنبه 9 نوامبر سوار بر موشک فالکون 9 ارسال شد. این ماموریت روز شنبه 11 نوامبر در ایستگاه فضایی بین المللی پهلو گرفت و محموله خود را تحویل داد.

  • رقبای آیفون 15 به دردسر افتادند/ عملکرد ناامیدنماینده اسنپ دراگون

  • گلکسی اس 24، این گوشی پرچمدار تازه سامسونگ است

خوراکی های جشن شکرگزاری مانند سایر غذاهایی که به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده می شوند، در بسته بندی فویل یا پلاستیکی ارسال می شوند و در یخچال یا با روش آب گیری نگه داری می شوند.

خدمه ایستگاه فضایی بین المللی این وعده ها را با افزودن آب و گرم کردن در یک گرم نماینده که به مقدار یک چمدان است، آماده می نمایند.

در حالی که در ایستگاه فضایی بین المللی جاذبه وجود ندارد، فضانوردان برای شام روز شکرگزاری با آهنربا و نوار چسب، ظروف را کنار هم نگه می دارند. آنها حتی صندلی نیز برای نشستن ندارند.

خدمه ایستگاه فضایی بعلاوه از شستشوی ظروف صرف نظر می نمایند، زیرا در ایستگاه فضایی بعد از صرف غذا باید ظروف و بسته های غذایی سریعا دور ریخته شوند تا از رشد سریع باکتری ها جلوگیری گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 آذر 1402 بروزرسانی: 3 آذر 1402 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109364

به "جشن گرفتن یاسمین مقبلی و دیگر فضانوردان در ایستگاه فضایی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن گرفتن یاسمین مقبلی و دیگر فضانوردان در ایستگاه فضایی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید