جشن 25 سالگی چرم مشهد

به گزارش مهسان بلاگ، جشن تولد 25 سالگی چرم مشهد، از جمله برندهای معتبر چرم کشور، شب گذشته با حضور مهندس رضا حمیدی بنیان گذار هلدینگ مشهد و مهندس بابک مصری مدیرعامل چرم مشهد برگزار گردید.

جشن 25 سالگی چرم مشهد

تاسیس 13 واحد از سوی گروه مشهد برای پیشبرد صنعت کشور

در این مراسم مهندس حمیدی گفت: قریب به 58 سال است که به صورت خستگی ناپذیر در عرصه صنعت کشور کار می کنم و در این مدت با همکاری دوستان و بستگان و تحت نام گروه مشهد، نسبت به تاسیس و ساخت 13 واحد صنعتی در رشته های فرش ماشینی، پتو، چرم، نان ماشینی، حوله، ریسندگی و رنگرزی در شهرهای کاشان، رشت، قم و مشهد اقدام نموده ام.

وی با اشاره به اینکه چرم مشهد از جمله قوی ترین واحدهای گروه مشهد است، به معرفی سابقه این گروه پرداخت و ادامه داد: امروز گروه مشهد مشتمل بر 8 واحد است که تمام واحدهای موجود از تازهترین تکنولوژی روز استفاده می نمایند.

او با اشاره به اینکه چرا در رشته های مختلف فراوریی و صنعتی فعالیت می نماید، اضافه کرد: این کارم دلایل میهنی داشت. برای مثال در زمینه فرش ماشینی، کشور بلژیک عمده این صنعت را در دست داشت و کارخانه های صنعتی مختلفی در این کشور تاسیس شد. آن ها تمام طرح ها و نقشه های سنتی ایران را می بردند، یا بهتر بگویم می ربودند و بعد فرش های حاصله را به خودمان می فروختند؛ یا در مورد پتو، صنعت پتوبافی در آن موقع جوابگوی احتیاج کشور نبود و بازار ایران از پتوهای فراوری کره جنوبی پر شده بود.

او بعلاوه در مورد شرایط صنعت چرم کشور پیش از ورود خود به این عرصه گفت: در آن موقع بیش از 90 درصد چرم کشور با ارزش اضافه نموده و اشتغال زایی بسیار، به آن سوی مرزها صادر می شد و در عوض چرم و پوشاک آماده به کشور می آمد.

دوری از هرگونه تبلیغات غیرواقعی در گروه مشهد

حمیدی با بیان این مقدمه، کیفیت، بهره وری، بازاریابی مدرن با استفاده از تازهترین دانش و تکنولوژی و دوری از هرگونه تبلیغات و ادعاهای غیرواقعی و فریب دهنده را از جمله اهداف مورد توجه گروه مشهد عنوان نمود و اضافه کرد: اعتقاد به اصل آموزش را برای کارکنانمان در کلیه سطوح ضروری و وظیفه خود می دانیم. سیاست های ایجاد و توسعه در این گروه عمدتا بر مبنای توجه بر 4 اصل فرهنگ، تکنولوژی، اقتصاد و فناوری روز است. بعلاوه به برخورداری از تکنولوژی های تازه در خطوط فراوری، اهمیت واحد توزیع قدرتمند در کنار فراوری و داشتن ارتباط خوب با همکاران در تمام واحدهای کارخانه و دفاتر اعتقاد داریم. بعلاوه بهینه سازی مصارف انرژی و استفاده از انرژی های پاک در برنامه های آینده ما قرار گرفته است.

توجه به برند و برندیگ و نقدها مشتریان

او با اشاره به تاریخچه تاسیس چرم مشهد گفت: چرم مشهد در تاریخ 18 دی ماه سال 1375 و با سرمایه اولیه 100 میلیون تومان آغاز به کار کرد که این سرمایه امروز به 26 میلیارد تومان رسیده است.

حمیدی اشاره نمود در این شرکت و به خصوص از زمانی که مهندس مصری مدیریتش را بر عهده گرفت، به مواردی چون برند و برندینگ بسیار بیش از گذشته توجه شده است. امروز مواردی چون تبلیغات هوشمند و اینکه چطور مشتری وفادار بسازیم و چگونه او را حفظ کنیم، همسویی تبلیغات با سطح انتظار مشتریان و حتی توجه به پیشنهادات و نقدها مشتریان و نتیجه بخش کردن آنان مورد توجه ویژه چرم مشهد قرار گرفته است.

او جور بودن جنس و کامل بودن سبد کالا، توجه به استفاده بیشتر از تمام ظرفیت های شرکت شامل کارخانه، شرکت، ماشین آلات و تجهیزات و از همه مهم تر، افکار همکاران را از دیگر موارد مورد اهتمام در چرم مشهد عنوان نمود.

تشکر از رقیبان

بنیان گذار هلدینگ مشهد در خاتمه از رقیبان این صنعت نیز تشکر کرد و گفت: معتقدیم باید از رقیبان تشکر کرد. ما کارهای خوب آن ها را دیدیم و یاد گرفتیم، رقابت های سالمشان را دیدیم و سعی کردیم ما هم رقیب سالم باشیم. ما و رقیبانمان همه سربازان جبهه صنعت این مملکت محسوب می شویم. با فعالیت هایمان موجب شدیم از خروج میلیاردها تومان سرمایه های ایران زمین جلوگیری گردد و یاری کردیم این سرمایه در کشور خودمان باقی بماند.

بهره گیری از فرصت کرونا برای بازنگری در محصولات

پس از صحبت های حمیدی، بابک مصری مدیرعامل چرم مشهد به روی صحنه آمد. او چرم مشهد را به عنوان بزرگترین فراوری نماینده و عرضه نماینده صنعت چرم در کشور عنوان نمود که کارش را از فراوری سنتی آغاز نموده و در ادامه به سمت برندینگ و فروش مدرن گام برداشت.

مصری شرح داد: از اواخر سال 1395 این مسئولیت به من سپرده شد و شرکت را در شرایطی تحویل گرفتم که متاسفانه حال خوبی نداشت؛ نه از لحاظ برندینگ، نه از لحاظ اقتصادی و نه فراوری و بهره وری لازم. مجبور بودیم بعضی برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای نجات این برند انجام بدهیم. مهم ترین کاری که لازم بود تحقیق از بازار و عارضه یابی بود، هم در فراوری، هم در بازار و میان مشتریان.

ماشین آلات وارد شده از ایتالیا و آلمان

مدیرعامل چرم مشهد به شرح شرایط این واحد صنفی در سال 1400 هم پرداخت و با اشاره به اینکه رونق فعالیت های این شرکت کماکان ادامه دار است، گفت: چرم مشهد هم اکنون حدود 750 نیروی مستقیم دارد و 1300 تا 1400 نفر هم به طور غیرمستقیم در کارگاه های فراوریی مشغول به کار هستند.

او ادامه دارد: در مدت کرونا کوشیدیم به تقویت و آموزش نیروهایمان بیشتر بپردازیم و بسیاری از مدیران رده بالای شرکت در دوره های مختلف مدیریت و رهبری شرکت کردند. برای اولین بار، برای نیروهای فروشمان در تهران و مشهد کمپ های آموزشی برگزار کردیم.

مصری در خاتمه به برنامه های آینده این شرکت هم اشاره نمود و شرح داد: توسعه فراوری و فروش و فروش داخلی و خارجی را مدنظر داریم و به زودی شاهد تغییر و تحولات زیادی در این زمینه خواهیم بود تا حداقل 2 تا 3 سوله به کارخانه اضافه نموده گردد. بعلاوه ماشین آلات تازهی از ایتالیا خریدیم و خط دوزندگی ما هم از آلمان آمده و کاملا به روز شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 108647

به "جشن 25 سالگی چرم مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن 25 سالگی چرم مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید