جهش فراوری از جهت تعامل دولت و بخش خصوصی می گذرد

به گزارش مهسان بلاگ، ابوالفضل خاکی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم بر این باور است که تعامل دولت و بخش خصوصی می تواند نقش مهمی در تحقق شعار سال، یعنی جهش فراوری داشته باشد.

جهش فراوری از جهت تعامل دولت و بخش خصوصی می گذرد

خاکی در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران ضمن تشریح اقدامات اجرا شده از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم در راستای مقابله با ویروس کرونا گفت: استان قم اولین استانی بود که ویروس کرونا در آن مشاهده شد که به محض تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا کسب و کارها در این استان تعطیل تا کنون تعطیل شدند. اما خوشبختانه شرایط فعلی این استان در حال ثبات است. هر چند هنوز کسب و کارها در تعطیلی به سر می برند اما خوشبختانه شاهد ثبات حوزه بهداشتی و درمانی در این استان هستیم.

رئیس اتاق قم در ادامه تشریح کرد: از همان روزهای شروع شیوع ویروس کرونا، شاهد اقدامات عاجل اتاق های بازرگانی ایران و تهران برای یاری به فعالان مالی استان بودیم؛ ضمن اینکه فعالان مالی استان نیز دست به کار شدند و اتاق قم به عنوان نماینده مجلس بخش خصوصی استان نیز در راستای مسوولیت اجتماعی خود اقدام به تامین اقلام پزشکی مورد احتیاج بیمارستان های درگیر با کرونا کرد.

به گفته خاکی، از زمان شیوع ویروس کرونا در استان قم، 13 بیمارستان در این استان درگیر بودند. او در همین زمینه اضافه نمود: تا به امروز اقلام مختلفی از احتیاجهای ضروری پزشکان و پرستاران و کادر درمان بیماران مبتلا به این ویروس را با یاری فراوریکنندگان و بازرگانان تأمین شده است. علاوه بر این، به همت بخش خصوصی استان مبلغ 22 میلیارد ریال یاری جمع آوری شده است که اولویت مصرف این مبلغ، تامین تجهیزات پزشکی است.

ضرورت تدوین بسته حمایتی از کسب و کارها

ابوالفضل خاکی در ادامه بر ضرورت حمایت دولت از کسب وکارها، به خصوص کسب و کارهای خرد تاکید نمود. در همین زمینه او به انتقاد از نحوه عملکرد مسوولین پرداخت و گفت: به رغم تاکیداتی که بر حمایت از فعالان و بنگاه های مالی می گردد اما متاسفانه تمامی این حرف ها در حرف است و فعالان مالی در عمل شاهد اقدام درخوری نیستند. حتی بر خلاف صحبت های اجرا شده هنوز در سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بسته حمایتی تدوین نشده است و بانک ها نیز بدون توجه به بخشنامه های صادر شده، بر فعالان مالی برای پرداخت اقساط خود فشار می آورند.

او خاطرنشان کرد: حتی دراستانداری قم هم برنامه ای جامع برای کنترل بحران تدوین نشده و جلسات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان هم که نقش بسیار مهمی در ساماندهی کسب و کارها دارند و موجب تعامل مستقیم فعالان با مسوولین می شوند به دلیل کرونا مدت هاست که برگزار نشده است.

در همین زمینه، رئیس اتاق قم لازمه تحقق شعار سال را تعامل دولت وبخش خصوصی مطرح کرد و اضافه نمود: یکی از مهمترین مسائل فعلی واحدهای فراوریی به خصوص در استان قم، تامین نقدینگی است و اگر دولت به فکر چاره ای برای حل این مشکل نباشد نباید انتظاری هم برای جهش فراوری داشته باشیم.

به گفته رئیس اتاق قم در این استان در حال حاضر 2500 واحد فراوریی مشغول به کار هستند.

خاکی در انتها با تاکید مجدد بر ثبات نسبی ایجاد شده در استان قم خاطرنشان کرد: تامین معیشت خانواده های کم بضاعت استان، با توجه به فرارسیدن ماه رمضان یکی از مهم ترین اولویت های کاری اتاق قم است که از هفته آینده اجرا خواهد شد.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 44610

به "جهش فراوری از جهت تعامل دولت و بخش خصوصی می گذرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش فراوری از جهت تعامل دولت و بخش خصوصی می گذرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید