رییس جمهوری لبنان: از نخست وزیر نباید انتظار معجزه داشت

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس جمهوری لبنان تاکید نمود: نمی توانیم از نخست وزیر و دولتش که کمتر از 100 روز عمر دارد، انتظار معجزه داشته باشیم.

رییس جمهوری لبنان: از نخست وزیر نباید انتظار معجزه داشت

میشل عون روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه درباره اعتراض های خیابانی اخیر در لبنان گفت: نگرانی من از این است که این اعتراض ها توسط بعضی احزاب که از عملکرد جدی (قاطع) دولت ناراضی هستند، مورد سوء استفاده قرار گیرد و اعتراض ها را منفجر نمایند و به سمت خشونت و آشوب بکشانند.

وی اعتراض و آزادی بیان را حق مردم لبنان دانست و از نیروهای سیاسی این کشور خواست، با دوری از سوء استفاده از تظاهرات خیابانی، وفاداری خود را برای انجام تغییرات مثبت و برخورد با فساد نشان دهند.

رئیس جمهوری لبنان ابراز امیدواری کرد که همه مقامات و احزاب سیاسی در این کشور خیلی خوب فهمیده باشند که مردم لبنان در مواجهه با فساد و غارت اموال دولت و از بین رفتن فرصت های شغلی به شدت آسیب دیده اند.

وی با بیان اینکه می دانم مردم می خواهند تغییرات سریع و قابل لمس داشته باشند، اضافه نمود: اما پیامدهای 30 سال گذشته، یک شبه حاصل نشده و درمان آن ها یک شبه امکانپذیر نیست.

عون افزود: من در گذشته از آن ها (دولتمردان) خواسته ام که برای نظارت بر امور هوشیار باشند و دوباره از آن ها می خواهم که این کار را انجام دهند، اما نمی توانیم از دولتی که کمتر از 100 روز عمر دارد، انتظار معجزه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ما آزادی تظاهرات و آزادی بیان را حفظ می کنیم، در عین حال توضیح داد: اجازه نمی دهیم که شرایط امنیتی از بین برود.

سخنان رئیس جمهوری لبنان در حالی بیان می گردد که بعضی مناطق این کشور در روزهای گذشته شاهد موج گسترده اعتراضات خیابانی بوده و این اعتراض ها در بعضی مناطق به ویژه در شهر طرابلس (شمال) به خشونت از جمله آتش زدن بانک ها، درگیری با ارتش و نیروهای امنیتی لبنان منجر شد.

با توجه به ادامه بحران مالی و کاهش اقدامات ویژه برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در لبنان، خیابان های این کشور در هفته جاری بار دیگر نشاط خود را به دست آورده است.

در همین حال بعضی ناظران پیش بینی می نمایند، پس از تصمیم دولت لبنان برای دریافت وام از صندوق بین المللی پول جهت بهبود اوضاع رو به وخامت اقتصاد این کشور، خیابان های لبنان بار دیگر صحنه اعتراض مردم گردد. ،ایرنا

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 47528

به "رییس جمهوری لبنان: از نخست وزیر نباید انتظار معجزه داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس جمهوری لبنان: از نخست وزیر نباید انتظار معجزه داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید