شکست رئیس جمهور آرژانتین در انتخابات ، آلبرتو فرناندز نامزد چپ میانه به قدرت رسید

به گزارش مهسان بلاگ، آلبرتو فرناندز نامزد چپ میانه در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین پیروز و رئیس جمهوری این کشور شد. مائوریسیو مکری رئیس جمهوری راست گرای کنونی 40 درصد آرا را از آن خود کرد و رقابت را به رقیب خود واگذار کرد.

شکست رئیس جمهور آرژانتین در انتخابات ، آلبرتو فرناندز نامزد چپ میانه به قدرت رسید

آلبرتو فرناندز نامزد چپ میانه در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین پیروز و رئیس جمهوری این کشور شد.

به گزارش امروز(دوشنبه) تارنمای بوئنوس آیرس تایمز، با شمارش بیش از 95 درصد آرا، آلبرتو فرناندز چپ گرا توانست حدود 48 درصد آرا را کسب کند و در همان دور اول به عنوان رئیس جمهوری جدید آرژانتین معرفی گردد.

مائوریسیو مکری رئیس جمهوری راست گرای کنونی 40 درصد آرا را از آن خود کرد و رقابت را به رقیب خود واگذار کرد.

در همین حال مکری در پیامی پیروزی فرناندز در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

فرناندز نیز پس از پیروزی در انتخابات در جمع طرفداران خود گفت: خوشبختانه آنهایی که به عنوان رقیب ما در انتخابات شرکت کردند، می دانند چه اقداماتی انجام داده اند و این درک را دارند که به ما در بازسازی کشور یاری نمایند.

آلبرتو فرناندز قرار است امروز با مکری در خصوص روند انتقال قدرت دیدار و گفت وگو کند.

مکری در حالی در این انتخابات بازنده شد که عملکرد وی در حوزه اقتصادی در چند ماه اخیر نارضایتی گسترده ای را در جامعه آرژانتین به دنبال داشت.

آلبرتو فرناندز در حالی سمت ریاست جمهوری را بدست می گیرد که چالش اصلی وی سروسامان دادن به وضعیت متزلزل اقتصادی آرژانتین است.

در زمان فعالیت مکری، تورم آرژانتین روند افزایشی داشت و ارزش واحد پولی این کشور به شدت کاهش یافت.

شرایط نامساعد اقتصادی در آرژانتین باعث شده تا مردم این کشور همچنان با تردید به آینده این اقتصاد بزرگ منطقه آمریکای لاتین نگاه نمایند.

سیاست های مائوریسیو مکری رئیس جمهوری این کشور با حمایت ها از سوی بازارهای اقتصادی و دولت آمریکا همراه بود اما مردم آرژانتین از عملکرد وی به دلیل اعمال یکسری سیاست های ریاضت اقتصادی رضایت ندارند.

اقتصاد آرژانتین اکنون در رکود قرار گرفته است و تورم سال گذشته این کشور فراتر از 50 درصد گزارش شد. همچنین پزو واحد پولی این کشور نیمی از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد.

به همین دلیل بود که مائوریسیو مکری طرح دریافت وام از صندوق بین المللی پول را تصویب کرد و در ازای آن به مقامات این صندوق قول داد برنامه های جدیدی را در راستای کاهش هزینه های دولتی در پیش بگیرد.

آلبرتو فرناندز و کریستینا فرناندز رئیس جمهوری سابق این کشور که هیچ نسبت فامیلی ندارند، مائوریسیو مکری را عامل افزایش فقر و نرخ بیکاری معرفی نموده اند.

حزب چپ میانه اعلام نموده در صورت پیروزی در انتخابات، خدمات درمانی برای بازنشسته ها رایگان خواهد بود و دستمزدهای کارگران نیز افزایش می یابد.

آلبرتو فرناندز پیشتر از این فرصت استفاده نموده و ضمن ارائه وعده های اقتصادی جدید به دنبال خارج کردن آرژانتین از شرایط اقتصادی بی ثبات است.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 24171

به "شکست رئیس جمهور آرژانتین در انتخابات ، آلبرتو فرناندز نامزد چپ میانه به قدرت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست رئیس جمهور آرژانتین در انتخابات ، آلبرتو فرناندز نامزد چپ میانه به قدرت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید