عراق، انتقاد تند گروه های سیاسی از ادامه حضور آمریکایی ها و ادعاهای مشاور الکاظمی

به گزارش مهسان بلاگ، گروه های سیاسی عراق واکنش تندی به اظهارات مشاور نخست وزیر این کشور درباره حضور نیروهای آمریکایی نشان دادند.

عراق، انتقاد تند گروه های سیاسی از ادامه حضور آمریکایی ها و ادعاهای مشاور الکاظمی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران عدنان فیحان رئیس فراکسیون مجلسی صادقون وابسته به جنبش عصائب اهل الحق در مصاحبه با سایت المعلومه تاکید کرد که این فراکسیون در انتخابات آینده یک شگفتی رقم زده و 20 کرسی را به دست خواهد آورد.

فیحان همچنین در ادامه اشاره کرد که آمریکا همچنان به تهدیدات خود ضد شیخ قیس خزعلی دبیر کل عصائب اهل الحق ادامه می دهد.

ثامر ذیبان نماینده فراکسیون صادقون نیز گفت که اظهارات هشام داوود مشاور نخست وزیر عراق درباره حضور نیروهای آمریکایی بسیار عجیب بوده و به معنای مداخله آشکار در کار قوه قضاییه است.

وی گفت که اظهارات هشام داوود اشتباه و غیر دقیق بوده و به مجلس و مرجعیت دینی آسیب می زند.

ذبیان با تاکید بر اینکه اجرای مصوبه مجلس در اخراج آمریکایی ها از سوی دولت لازم الاجراست اشاره کرد که اظهارات این مشاور نخست وزیر دال بر عدم مهارت و درایت او و به معنای تجاوز از قوه قضاییه و مداخله در اموری که تخصص وی نیست٬ است.

حسن شاکر الکعبی رئیس فراکسیون مجلسی بدر نیز امروز خواستار برکناری فوری هشام داوود به دلیل اهانت وی به مجلس شده و گفت که اظهارات مشاور نخست وزیر و تصمیمات آن غیر ضرروی بوده و در تناقض با مبانی ملی است.

مشاور نخست وزیر عراق روز سه شنبه در مصاحبه با رسانه ها مدعی شده بود که مصوبه اخراج نظامیان اشغالگر، از لحاظ قانونی الزام آور نیست زیرا همه طیف های سیاسی عراق در مجلس روی آن اجماع نکرده اند! همچنین در ادعایی عجیب، مرجعیت را حامی بقای اشغالگران در عراق خوانده بود.

به همین دلیل مهندس نصر الشِمَّری خطاب به هشام داوود نوشت: شما حتی یک بند هم در قانون اساسی یا قوانین مجلس عراق پیدا نمی کنید که مشارکت همه طیف ها در تصویب یک قانون را الزامی بداند یا دال بر آن باشد که استعفای یک دولت، تاثیری بر عملکرد مجلس دارد.

الشِمَّری همچنین ادعای مشاور مصطفی الکاظمی مبنی بر مخالفت مرجعیت با خروج اشغالگران را رد کرد و خاطرنشان ساخت: این سخن نه یک مانور سیاسی، بلکه دروغی صریح است که مرجعیت را به عنوان حامی اصلی وحدت و حاکمیت و آزادی عراق، هدف قرار می دهد.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 60890

به "عراق، انتقاد تند گروه های سیاسی از ادامه حضور آمریکایی ها و ادعاهای مشاور الکاظمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، انتقاد تند گروه های سیاسی از ادامه حضور آمریکایی ها و ادعاهای مشاور الکاظمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید