نقشه راه مکرون برای اصلاحات در لبنان

به گزارش مهسان بلاگ، رویترز در خبری اختصاصی از نقشه راه رئیس جمهور فرانسه برای انجام اصلاحات در لبنان اطلاع داد.

نقشه راه مکرون برای اصلاحات در لبنان

خبرگزاری رویترز در خبری اختصاصی خاطرنشان کرد طبق اسنادی که از سوی این خبرگزاری رؤیت شده، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نقشه راهی را برای سیاستمداران لبنانی تهیه نموده که در آن به اصلاحات مالی و سیاسی که احتیاج است تا اجازه داده گردد یاری خارجی به دست این کشور رسیده و لبنان را از بحران های متعدد، از جمله فروپاشی مالی نجات دهد، اشاره شده است.

رویترز همچنین نوشت یک منبع سیاسی لبنانی در این خصوص گفته یک طرح کلی دو صفحه ای از سوی سفیر فرانسه به مقامات بیروت تحویل داده شده است. این در حالی است که یک منبع دیپلماتیک در دفتر امانوئل مکرون گفته هیچ سندی به طرف های لبنانی داده نشده است؛ همچنانکه یک مقام وزارت خارجه فرانسه نیز از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرد.

بر اساس این گزارش، این اصلاحات شامل اقدامات ضروری از جمله حسابرسی بانک مرکزی، معین یک دولت موقتی که قادر به انجام اصلاحات فوری باشد و نیز انتخابات زودهنگام پارلمانی ظرف یکسال می گردد.

همچنین در طرح دولت فرانسه آمده است: اولویت باید تشکیل سریع دولت به منظور جلوگیری از خلأ قدرتی باشد که لبنان را در بحرانی بیشتر غرق می نماید.

به نوشته رویترز، دولت پیشبرد امور در لبنان که از ماه ژانویه کار را در این کشور در دست گرفته بود، در ایجاد پیشرفت در انجام مذاکره با صندوق بین المللی پول (IMF) به منظور دریافت یاری های مالی با شکست روبرو شده بود؛ چرا که تحرکی در انجام اصلاحات به انجام نرسانده بود و اختلافاتی بر سر حجم خسارت های مالی وجود داشت.

دولت لبنان اوایل ماه جاری میلادی و در پی انفجار بندر بیروت که دست کم 180 نفر در آن جان خود را از دست دادند و حدود 6 هزار نفر نیز مجروح شدند، کناره گیری کرد. در پی این انفجار مهیب، اعتراضات بار دیگر در لبنان علیه نخبگان سیاسی این کشور بخاطر فساد، سوء مدیریتی که سبب این بحران عمیق مالی شده، از سر گرفته شد. ، باشگاه خبرنگاران

fungroups.ir: گروه سرگرمی، مجله و انجمن سرگرمی

namit.ir: نامیت | مجله بازاریابی و مدیریت بازار

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 60052

به "نقشه راه مکرون برای اصلاحات در لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه راه مکرون برای اصلاحات در لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید