ویدئو، استارلیک؛ اولین تاکسی هوایی عمودپرواز الکتریکی ایران

به گزارش مهسان بلاگ، هواپیماهای کوچک عمودپرواز به علت احتیاج به فضای کم برای برخاستن و فرود آمدن و آلایندگی پایین و ایمنی بالا، به شدت مورد علاقه طراحان قرار گرفته است.

ویدئو، استارلیک؛ اولین تاکسی هوایی عمودپرواز الکتریکی ایران

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، از سال 1962، زمانیکه شخصیت های کارتونی برای اولین بار به آسمان رفتند، اتومیبل های پرنده رویای بشریت بودند، اما اکنون انسان میخواهد تا آن را واقعی کند. طراحی برای ده ها ماشین پرنده کوچک، مقرون به صرفه و شخصی در اواخر نیمه دوم قرن بیستم رونمایی شد. تعداد انگشت شماری از استارت آپ ها که به وسیله شرکت های هواپیمایی و اتومبیلرانی پشتیبانی می شوند، پرواز های آزمایشی هواپیما های عمودپرواز الکتریکی را انجام داده اند.

در کنار مزایای تجاری، هدف این طرح بطور کلی کاهش ترافیک شهری و تردد افراد، پیوند مراکز و حومه شهر با جهش از ترافیک و افزایش موقعیت های پیش روی انسان است.

در این بین ایران هم خود را با کشورهای مهم این عرصه همگام نموده است و براساس اعلام دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری به زودی از پرواز اولین تاکسی هوایی عمودپرواز ایران رونمایی خواهد نمود.

در ادامه ویدئوی دیدنی از ویژگی های منحصربفرد تاکسی های هوایی عمودپرواز الکتریکی را مشاهده می کنید :

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 96566

به "ویدئو، استارلیک؛ اولین تاکسی هوایی عمودپرواز الکتریکی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئو، استارلیک؛ اولین تاکسی هوایی عمودپرواز الکتریکی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید