ویروس کرونا برای کدام گروه سنی خطرناک تر است؟

به گزارش مهسان بلاگ، طبق گزارش مقامات بهداشتی چین از زمان شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور، کمترین آمار مرگ و میر مربوط به گروه سنی زیر 9 سال است.

ویروس کرونا برای کدام گروه سنی خطرناک تر است؟

در اواخر دسامبر 2019 در یکی از شهر های عظیم کشور چین به نام شهر ووهان شیوع یک ویروس مرگبار گزارش شد که براساس شکل ظاهری آن دانشمندان نام ویروس کرونا را برای آن انتخاب کردند و نامی که سازمان دنیای بهداشت (WHO) روی کروناویروس جدید گذاشته، COVID-19 است.

کرونا نوعی ویروس است که باعث ایجاد عفونت در بینی، سینوس ها و دستگاه تنفس فوقانی می گردد. این بیماری براساس گزارش های مقامات بهداشت چین علاوه بر شهر ووهان در 29 استان و منطقه این کشور مشاهده شده است.

لازم به ذکر است؛ ویروس کرونا علاوه بر کشور چین بسیاری های کشورهای دنیا را درگیر نموده است و در کشورهایی همچون: تایلند، تایوان، سنگاپور، هنگ کنگ،مالزی،عربستان، استرالیا، بریتانیا، آلمان، ژاپن، ماکائو، کره جنوبی، تاجیکستان، هند، مکزیک، فرانسه، آمریکا و کانادا افراد مبتلا به ویروس کرونا مشاهده شده اند.

منشا کرونا ویروس

ویروس کرونا برای اولین بار توسط یک ویروس شناس به نام کئو پون در دانشکده بهداشت چین رمزگشایی شد. کئو پون عقیده دارد که کرونا یک بیماری زونوتیک (بیماری هایی که از حیوان به انسان منتقل می شوند) است. محققان معتقد هستند که ویروس کرونا از سوپ خفاش که یک غذای پرطرفدار در شهر ووهان است به انسان انتقال یافته است.

ساخت واکسن آزمایشی ویروس کرونا

دانشمندان تا به امروز نتوانسته اند درمان دارویی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا پیدا کشف نمایند. البته یک شرکت مستقر در ایالات متحده که برای توسعه درمان بیماری های هپاتیت C و HIV کوشش می نماید با همکاری بیمارستان دوستی چین و ژاپن قرار است دارویی ضد ویروس به نام رمدسیویر (remdesivir) را به زودی در شهر ووهان بر روی انسان آزمایش کند.

با رعایت چند نکته بهداشتی ساده مانند: شستن مرتب دست ها با صابون، پوشاندن دهان و بینی خود هنگام عطسه یا سرفه، خودداری کردن از تماس با افرادی که علائمی شبیه آنفلوانزا دارند و عدم تماس محافظت نشده با حیوانات وحشی و اهلی می توان خطر ابتلا به این ویروس را کاهش داد.

پس از آن، سازمان دنیای بهداشت در بیانیه ای اعلام نمود که تا 18 ماه آینده واکسن ویروس کرونا ساخته و وارد بازار دنیای می گردد.

دکتر آنتونی فاوسی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی در انستیتوی ملی بهداشت (NIH)، گفت: آزمایش اولیه این واکسن به احتمال زیاد در ماه آوریل شروع می گردد.

آمادگی غول های اینترنتی برای مبارزه با ویروس کرونا

طبق اعلام سازمان دنیای بهداشت، این سازمان با غول های اینترنتی دنیا برای مبارزه با کرونا ویروس، وارد همکاری شده است. این همکاری به این صورت است که شرکت های اینترنتی با اطلاعات نادرستی که درباره گسترش ویروس کرونا در شبکه های مجازی منتشر می گردد، مبارزه نمایند. به همین دلیل گوگل موافقت نموده تا اخبار و اطلاعات سازمان دنیای بهداشت را در صدر نتایج جستجوی خود قرار دهد تا افرادی که در حال جستجو برای به دست آوردن اطلاعاتی درباره این ویروس هستند، در سریع ترین زمان به اطلاعات درست و معتبر دست یابند.

آخرین آمار قربانیان کرونا

به نقل از رویترز، مقامات چینی اعلام نمودند آمار تلفات ویروس کشنده کرونا در چین در انتها روز سه شنبه 18 فوریه (29 بهمن) به 2004 نفر رسید.

به گفته مقامات چین تا به امروز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 74 هزار و 185 رسیده است.

ویروس کرونا کدام گروه سنی را مبتلا می نماید؟

طبق گزارش مجله انجمن پزشکی آمریکا، میانگین سنی افراد آلوده به این ویروس بین 49 تا 56 سال و شمار بچه ها آلوده بسیار اندک است.

علاوه بر یک نوزاد تازه متولد شده در ووهان که به این ویروس مبتلا شده بود، یک نوزاد شش ماهه در سنگاپور و یک کودک هشت ساله اهل ووهان که در حال حاضر در استرالیا است نیز به کرونا آلوده شده اند.

مطالعه جدید مرکز پیشگیری و کنترل بیماری چین نشان می دهد از زمان شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور، کمترین آمار مرگ و میر مربوط به گروه سنی زیر 9 سال و بیشترین آن متعلق به افراد بالای 80 سال بوده است.

نتایج این مطالعه همچنین نشان می دهد، میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در میان مردان (2/8 درصد) بیشتر از زنان (1/7 درصد) است.

خبرنگاران

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: انتخاب
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 41130

به "ویروس کرونا برای کدام گروه سنی خطرناک تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا برای کدام گروه سنی خطرناک تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید